Wiosenna regeneracja organizmu

lekarze specjaliści > Wiosenna regeneracja organizmu

Temat miesiąca

Wiosenna regeneracja organizmu

Wiosenna regeneracja organizmu
W sezonie zimowym nasz organizm nie ma lekko. Nie tylko jesteśmy narażeni na wiele negatywnych czynników zewnętrznych, ale również my sami nie dbamy o siebie wystarczająco dobrze. Zimowa dieta z mniejszą zawartością warzyw, brak słońca i ograniczenie aktywności fizycznej mogą spowodować spore spustoszenie w naszym organizmie. Zanim nadejdzie wiosna, warto zadbać o siebie na kilku różnych frontach. Musimy zrobić bilans naszego stanu zdrowia, radykalnie zmienić styl życia i zimowe przyzwyczajenia na inne bardziej zdrowe dla naszego organizmu.

Podstawowe badania podpowiedzą nam jak zadbać o zdrowie

Jeśli chcemy kompleksowo zadbać o zdrowie i kondycję fizyczną, warto wybrać się do lekarza i wspólnie z nim ustalić jakie badania powinniśmy wykonać, żeby prawidłowo zdiagnozować stan naszego zdrowia. Takim podstawowym badaniem, które bez problemu możemy wykonać jest badanie krwi. Wystarczy zwykła morfologia, a także oznaczenie kilku najważniejszych mikroelementów i witamin, aby sprawdzić, w jakiej kondycji po zimie jest nasz organizm. Robiąc podstawowe badania krwi, warto również oznaczyć poziom glukozy oraz cholesterolu. Zbyt wysoki poziom glukozy może bowiem świadczyć o rozwijającej się cukrzycy. Zbyt wysoki cholesterol to natomiast prosta droga do problemów z sercem, nadciśnienia, miażdżycy i innych problemów z układem krążenia. Nadmiar cholesterolu powinien być również dla nas informacją, że czas na zmianę diety na lżejszą i zdrowszą.

Jak uzupełnić niedobór witamin

Niedobór witamin objawia się nie tylko w naszym wyglądzie zewnętrznym, ale również w niewłaściwym funkcjonowaniu naszego organizmu. Blada, zmęczona twarz, worki pod oczami, ciągłe uczucie zmęczenia i senność to pierwsze objawy braku witamin. Jeśli ten niedobór jest dodatkowo potwierdzony badaniami, nie należy go lekceważyć. Badania krwi dokładnie pokazują, gdzie występują niedobory, dzięki czemu nie musimy zażywać w ciemno przeróżnych suplementów, a skupić się na tych, które uzupełnią braki występujące w naszym organizmie. Jeśli chcemy sięgnąć po suplementy diety, warto skonsultować się z lekarzem. To on na podstawie wyników badań oceni, jakie konkretnie specyfiki są nam potrzebne, w jakich dawkach oraz jak długo powinniśmy je przyjmować. Jeśli uzupełniamy niedobory witamin pod kontrolą lekarza mamy pewność, że nasza kuracja witaminowa prowadzona jest prawidłowo, ale i tak po pewnym czasie badania trzeba powtórzyć, aby sprawdzić, czy suplementacja przyniosła spodziewany efekt.

Wiosenna dieta i naturalne witaminy

Jeśli mamy jakiekolwiek niedobory witamin lub mikroelementów, warto mieć świadomość, że wszystkie mikroskładniki są najlepiej wchłaniane przez organizm, gdy są naturalne, a więc pochodzą z żywności. Niedobory witamin i minerałów są informacją, że nasza dieta jest nieprawidłowa, czegoś nam brakuje, a więc trzeba ją zmodyfikować na bardziej racjonalną. Najlepszym źródłem witamin są przede wszystkim świeże warzywa i owoce. W sezonie zimowym ich wybór jest dosyć ograniczony, dlatego wraz z nadejściem wiosny i pojawieniem się na rynku nowalijek, warto sięgać po nie jak najczęściej. Pamiętajmy jednak, aby wybierać sprawdzone warzywa, najlepiej od znanych nam dostawców. A jeszcze lepiej, jeśli możemy je własnoręcznie wyhodować na działce lub w ogródku, ale niestety dotyczy to
niewielu szczęśliwców, którzy mają dostęp do warzyw i owoców prosto z działki.

Doskonałym źródłem witamin oraz mikroelementów są również pełnowartościowe produkty. Powinniśmy jeść więcej różnego rodzaju kasz, szczególnie kaszy gryczanej oraz razowego makaronu – znajdziemy w nich przede wszystkim witaminy z grupy B, magnez, cynk, a także sporo błonnika. Ważne jest również regularne spożywanie zdrowych tłuszczów. Stawiajmy na produkty bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe. W tej kwestii dobrym pomysłem będzie włączenie do diety ryb morskich, a także dobrych olejów, między innymi oliwy z oliwek czy oleju lnianego. Świetnym źródłem witamin i mikroelementów są również bakalie – wszystkie rodzaje orzechów, rodzynki, suszone daktyle, figi, a także pestki dyni i słonecznika. Można je dodawać do różnych potraw lub chrupać jako przekąski. Będą zdecydowanie zdrowsze niż słodycze czy słone przekąski, które powinniśmy wykluczyć z naszej codziennej diety.
Początek wiosny sprzyja regeneracji naszego organizmu, cieszą nas słoneczne dni i zachęcają do spacerów na świeżym powietrzu i większej aktywności fizycznej. Zmiana trybu życia i odpowiednia dla naszego organizmu dieta sprawią, że będziemy mogli cieszyć się dobrym zdrowiem.

 

Polityka prywatności i polityka wykorzystania plików "cookies":

Drogi Użytkowniku, Telewolt sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych i na podstawie uzasadnionego interesu przetwarza na tej stronie pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony internetowej oraz do celów analitycznych. Więcej informacji można znaleźć na stronie tutaj.

 

medserwis.pl Telewolt Sp. z o.o. 00-671 W-wa, ul. Koszykowa 70 lok.2, tel.: 601 410 411, e-mail: medserwis@medserwis.pl